Soru, İstek ve Görüşlerinizi info@tablo.net.tr adresine ulaştırabilrisiniz...
Kategoriler
WASSİLY KANDİNSKY (1866-1944)

Artistik dönemleri

 

Erken dönem çalışmaları, St Ursula Kilisesi ile Münih-Schwabing (1908)

Salt soyut çalışma Kandinsky'nin yaratma onun sanatsal deneyimlere dayalı yoğun bir düşünce gelişimi ve olgunlaşması uzun bir süre izledi. O, bu bağlılık denilen iç güzelliği , ruhun coşku ve ruhsal arzu iç gerekliliği ; onun sanatının merkezi bir yönü idi.

Gençlik ve ilham (1866-1896)

Kandinsky Moskova, Lidia Ticheeva ve Vasily Kandinsky Silvestrovich, bir çay tüccar oğlu olarak doğdu. [ 1 ] [ 2 ] Moskova'da iken Kandinsky çeşitli kaynaklardan öğrendim. Daha sonra hayatta, o bir çocuk gibi renk hayran ve uyarıldıktan çağırmak istiyorsunuz. O büyüdükçe renk sembolizmi ve psikoloji ile yaptığı büyü devam etti. 1889 yılında, o gitti bir etnografik araştırma grubunun parçası oldu Vologda Moskova bölgesi kuzeyinde. In Geçmiş üzerinde görünüyor , o evlerin ve kiliselerin bunları girdikten sonra, o bir resmin içine hareket olduğunu hissettim gibi parıldayan renkler ile dekore edildi ilgilidir. Bu deneyim ve bölgenin halk sanatı (özellikle koyu bir arka plan üzerine parlak renk kullanımı), yaptığı çalışmada yaptığı ilk iş çok yansıdı. Birkaç yıl sonra o ilk Renkli gözler armoniler vardır, klavye ", yazma, dikkat çekti olacak hangi şekilde beste müzik resim benzetti, ruhu birçok dizeleri ile piyano. Sanatçının el ruhunda titreşimler neden bir anahtar ya da başka, "dokunmadan çalış. [ kaynak belirtilmeli ]

1896 yılında, 30 yaşındayken, Kandinsky Münih sanat okuluna kaydolmak için umut verici bir kariyer öğretim hukuk ve ekonomi vazgeçti. O hemen ithalat belgesi verilen ve kendi sanat öğrenmeye başladı değildi. Aynı yıl, Moskova ayrılmadan önce, o resimlerinin bir sergi gördüm Monet . O özellikle de izlenimci tarzı ile alınmıştır Tınazlar , bu, onun için, nesnelerin kendilerini neredeyse bağımsız bir renk güçlü bir duygusu vardı. Daha sonra bu deneyimi hakkında yazmak istiyorum:

Samanlıkta olduğunu kataloğu beni bilgilendirdi. Onu tanıyamadı. Bu non-tanıma bana acı vericiydi. Ben ressam belirsiz boya hakkı olmadığını düşündü. Ben dully boyama nesne eksik olduğunu hissettim. Ve ben şaşkınlık ve resmi sardı beni, ama benim bellek ineradicably kendisi etkilendim değildi sadece karışıklık ile fark ettim. Boyama masal güç ve ihtişam aldı. [ kaynak belirtilmeli ]

Kandinsky benzer bu dönemde etkilenmiştir Richard Wagner 'in Lohengrin müzik ve standart lirizm ötesinde melodi sınırları itti diye hissetti. [ kaynak belirtilmeli ] O da ruhen etkilendiğini HP Blavatsky (1831-1891), iyi- bilinen üs teosofisi . Teosofi teorisi yaratılış tek bir noktadan başlayarak, geometrik bir ilerleme olduğunu varsayar. Formun yaratıcı yönü daireler, üçgenler ve kareler bir azalan dizi ile ifade edilir. Kandinsky kitabında Sanatta Ruhsal Dair (1910) ve Point ve Düzlem Line (1926) bu teosofik Tenet yankılandı. John Varley tarafından İllüstrasyonlar Düşünce Şekilleri (1901) görsel onu etkilemiş. [ 3 ]

Başkalaşım

Sanat okulu, genellikle zor kabul, Kandinsky için kolay oldu. O bir sanat kuramcısı yanı sıra bir ressam olarak ortaya çıkmaya başladı bu dönemde oldu. Onun mevcut resimlerinin sayısı 20. yüzyılın başında artmış, o renk ve tanınabilir formları geniş bozkırlarında kullanarak, boyalı manzara ve kasabalarda çok kalır. Çoğunlukla, ancak, Kandinsky resimlerinde herhangi bir insan figürleri özelliği yoktu; bir istisna olduğunu , Eski Rusya'nın Pazar Kandinsky bir duvarları önünde köylüler ve soylular bir çok renkli (ve hayali) görünümünde yeniden birlik içinde, (1904) kasaba. Riding Couple (1907) bir nehir parlak duvarlar ile bir Rus kasabasında geçmişteki binmek gibi hassasiyet ve itina ile bir kadın tutarak, at sırtında bir adam anlatıyor. At sesi ise ağaçlarda yapraklar, kasaba, renk ve parlaklık noktalar ile nehir pırıltı yansımaları. Bu çalışmanın etkisi gösterir Noktacilik alan derinliğini düz, parlak yüzey içine çökmüş şekilde. Fovizm bu erken çalışmalarında da açıktır. Renkler nesnel doğayı açıklamak için değil, konunun ifade Kandinsky deneyimi için kullanılır.

Belki de 1900'lerin ilk on yıl onun resimlerinde en önemli Blue Rider kayalık bir çayır ile acele bir hız at üzerinde küçük bir Gizlenmiş rakam gösterir (1903). Binici pelerini koyu bir mavi gölge düşürdü orta mavi vardır. Ön planda daha amorf mavi gölgeler, arka planda sonbaharda ağaçların muadilleri vardır. Resimde mavi binici (ama açıkça tanımlanmış değildir) belirgindir ve atı doğal olmayan bir yürüyüş (Kandinsky biliyor olmalı ki) sahiptir. Bazı sanat tarihçileri inanıyorum [ kaynak belirtilmeli ] ikinci bir figür (belki de bir çocuk) binicisi tarafından tutulduğunu, bu soliter binicisi diğerine gölge olabilir ancak. Bu kasıtlı ayırtım, izleyicilerin yapıtın yaratılmasına katılmak için izin, sonraki yıllarda Kandinsky tarafından kullanılan giderek bilinçli bir tekniği oldu; bunun 1911-1914 dönemi soyut çalışmalar sonuçlandı. In Blue Rider , Kandinsky belirli detaylar daha renk bir dizi olarak binici daha gösteriyor. Bu resim çağdaş ressamlar ile karşılaştırıldığında bu konuda olağanüstü değil, ama Kandinsky daha sonra sadece birkaç yıl alacağını yönünü gösterir.

1906-1908 kaynaktan Kandinsky (o bir iştiraki olan Avrupa'da seyahat zaman büyük bir geçirdim Blue Rose o küçük yerleşti kadar Moskova sembolist grubu) Bavyera kenti Murnau . Blue Mountain (1908-1909) boyandı Bu anda, soyutlama doğru onun eğilimi gösteren. Mavi bir dağ iki geniş ağaçlar, bir sarı ve bir kırmızı ile çevrili. Üç biniciler ve birkaç diğerleri ile bir alayı, alt geçer. Biniciler yüzleri, giyim, ve eyer her biri tek bir renk vardır ve onlar ne de yürüme rakamlar ne herhangi bir gerçek gösterimde. Düz uçakları ve konturları da Fauvist etkisinin göstergesidir. Rengin geniş kullanım Blue Mountain renk bağımsız formunun sunulduğu ve her renk eşit önem verildiği bir sanat doğru Kandinsky eğim göstermektedir. Kompozisyonu daha düzlemsel olduğunu; boyama dört bölüme ayrılır: gökyüzü, kırmızı ağaç, sarı ağaç ve üç bisikletçi ile mavi dağ.

Blue Rider Dönemi (1911-1914)

Ayrıca bakınız: Der Blaue Reiter

Der Blaue Reiter (1903)

Bu döneme Kandinsky resimlerinde biçimler ve çizgiler bağımsız değerlendirildi büyük, etkileyici renkli kitlelerdir; bu onları ayırmak için artık hizmet, ama olağanüstü kuvvet tabloları oluşturmak için serbestçe örtüşmektedir. Müzik soyut olduğundan Müzik, soyut sanatın doğum için önemli doğa bunu dış dünyada temsil etmek için çalışıyorum, ama ruhun içsel duygularını derhal şekilde ifade etmez. Kandinsky bazen eserleri tanımlamak için müzikal terimler kullanılır; onun en spontan resimlerinde "doğaçlamaları" denir ve daha ayrıntılı çalışmalar açıklanan "kompozisyonlar."

Boyama ek olarak, Kandinsky bir sanat teorisyeni oldu; Batı sanat tarihi üzerine yaptığı etki yaptığı resimlerinden daha onun kuramsal çalışmaların belki de daha fazla kaynaklanıyor. O bulundu yardım Neue Künstlervereinigung München 1909 yılında cumhurbaşkanı olmuştu (Münih Yeni Sanatçılar Derneği). Ancak, grup geleneksel sanatsal kavramları ve geç 1911 yılında çözülmüş grup Kandinsky radikal yaklaşım (ve diğerleri) entegre olamazdı. Kandinsky sonra yeni bir grup, Blue Rider (oluşmuş Der Blaue Reiter gibi gibi düşünen sanatçılarla birlikte) August Macke ve Franz Marc . Grup bir almanak (yayımladı Blue Rider Almanak ) ve iki sergiler düzenledi. Her Daha planlanan, ancak patlak edildi Dünya Savaşı 1914 yılında bu planların sona erdi ve aracılığıyla Rusya'ya geri Kandinsky gönderilen İsviçre ve İsveç .

Onun yazma Blue Rider Almanak ve (aynı zamanda etrafında yayımlanmıştır) "Sanatta Ruhani Açık" risale tüm sanat formları seviyesine ulaşma eşit oranda yetenekli oldukları bir savunma ve soyut sanatın tanıtımı ve bir olumlama her ikisi de maneviyat. O ayrı bir nesne ya da diğer formun görsel açıklamalar, renk özerk bir şey olarak bir resim kullanılabilir inanıyordu.

Bu fikirler özellikle İngilizce konuşulan dünyada, hemen hemen-hemen uluslararası etkisi oldu. [ 4 ] 1912 gibi erken, Sanatta Ruhsal On tarafından gözden geçirildi Michael Sadleir Londra merkezli yılında Sanat Haberleri. [ 5 ] Kandinsky Faiz Sadleir bir İngilizce çeviri yayınlandığı zaman hızla büyüdü Sanatta Manevi üzerinde 1914 yılında. Kitaptan alıntılar o yıl yayınlanan Percy Wyndham Lewis periyodik Blast , ve Alfred Orage adlı haftalık kültür gazetesi Yeni Çağ. Kandinsky ancak, Britanya'da önceki bazı haber almıştı; 1910 yılında, o (tarafından düzenlenen Müttefik Sanatçılar 'sergisine katıldı Frank Rutter Londra'nın az) Royal Albert Hall . Bu sanatçının bu gösterinin bir yorumda övgü saydı olan eserinde sonuçlandı Spencer Frederick Gore yılında Sanat Haberleri . [ 6 ]

Kandinsky de Sadleir ilgisi de bir İngiliz sanat koleksiyonuna giren Kandinsky ilk eserleri yol açtı; Sadleir babası, Michael Sadler , birkaç woodprints ve soyut resim elde Kompozisyon VII Fragment o yıl Münih Kandinsky karşılamak için baba ve oğlu tarafından bir ziyaretin ardından 1913 yılında. Bu çalışmalar sergilendi Leeds Üniversitesi veya tesislerinde ya, Leeds Sanat Kulübü 1913 ve 1923 yılları arasında,. [ 7 ]

Rusya'ya Dönüş (1914-1921)

 

Kompozisyon VII -göre Kandinsky, o hiç boyanmış en karmaşık parçası (1913)

"

Güneş bir deli tuba gibi, titreşimli ruhun kalbin tüm ve tüm başlar, tek bir noktaya Moskova'nın tüm aşağı erir. Ama hayır, kırmızı bu tekdüzelik en güzel saati değil. Bu sadece büyük bir orkestra fortissimosu gibi mecbur olduğu hem dışarı halka, Moskova tarafından izin, o yaşamın doruk her renk alır bir senfoni son akor olduğunu.

"

- Wassily Kandinsky [ 8 ]

1918 1921, Kandinsky Rusya'nın kültür politikaları ele ve sanat eğitimi ve müze reformu işbirliği. O, bu dönemde biraz boyanmış, ama form ve renk analizi dayalı bir program ile, sanatsal öğretim zamanını adadı; aynı zamanda Moskova Sanat Kültür Enstitüsü'nün organize yardımcı oldu. 1916 yılında o ertesi yıl evli Nina Andreievskaya, bir araya geldi. Sanat Onun ruhsal, ekspresyonist görünümü sonuçta çok bireyci ve burjuva gibi Enstitüsü radikal üyeleri tarafından reddedildi. 1921 yılında, Kandinsky katılmak amacıyla Almanya'ya gitmek için davet edildi Bauhaus ve Weimar kurucusu, mimar tarafından Walter Gropius .

Bauhaus (1922-1933)

 

Beyaz II (1923)

Kandinsky başlayanlar için temel tasarım sınıfı ve az gelişmiş teorisi üzerine ders öğretti Bauhaus ; aynı zamanda resim dersleri ve o formu psikolojinin yeni unsurlar ile onun renk teorisi artar bir atölye olduğu. Özellikle nokta ve çizgi formları form çalışması, onun eserlerinin gelişimi onun ikinci teorik rehberi (yayına açtı Nokta ve Düzlem Line 1926 yılında). Geometrik elemanlar onun öğretim ve boya-özellikle daire, yarım daire, açı, düz çizgiler ve eğriler hem de artan bir önem kazanmıştır. Bu dönem yoğun verimli oldu. Bu özgürlük, renkler ve zengin uçakların tedavi eserlerinde karakterize geçişleri-olarak Sarı - kırmızı - mavi (1925), Kandinsky olan mesafeyi gösterir nerede yapılandırmacılık ve süprematizmi zaman etkili hareketler.

Iki metre genişliğinde Sarı - - kırmızı, mavi , düz (veya kıvrımlı) siyah çizgiler çok sayıda, dairesel yay, dikey sarı dikdörtgen, eğimli bir kırmızı haç ve büyük koyu mavi daire: (1925) birkaç ana formları oluşur monokromatik çevreler ve dağınık, renkli damalı onun narin karmaşıklığına katkıda bulunur. Formları ve tuval üzerinde mevcut ana renkli kitlelerin Bu basit görsel kimliği yalnızca takdir derin gözlem-sadece form ve renklerde boya dahil ama onların ilişkileri, kendi mutlak gerektiren iş, iç gerçekliğe bir ilk yaklaşımdır ve tuval ve uyum ile ilgili göreli konumları.

Kandinsky biriydi Die Blaue Vier ile 1923 yılında kuruldu (Mavi Dört), Klee , Feininger ve von Jawlensky ders verdi ve 1924 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde sergilendi. Sağcı bir husumetten dolayı, Bauhaus Weimar bıraktı ve yerleşmiş Dessau 1925 yılında. Için 1932 yılında bir Nazi karalama kampanyası Bauhaus sol Dessau ardından Berlin'de 1933 yılının Temmuz ayında sona ermesinde kadar. Kandinsky sonra yerleşti, Almanya sol Paris .

Büyük Sentez (1934-1944)

 

Bileşim X (1939)

Soyut resim-özellikle geometrik soyut resim-edildi değerli değildir yana Kandinsky, Paris'te izole edildi; sanatsal modası öncelikle vardı izlenimcilik ve kübizm . Küçük bir dairede yaşayan, bir oturma odası atölyesinde çalışmalarına yarattı. Biyomorfik esnek olmayan geometrik hatları ile formlar mikroskobik organizmaların öneririz onun resimlerinde-formlarda görünür ama sanatçının iç yaşam ifade. Kandinsky Slav popüler sanat çağrıştıran, orijinal renk kompozisyonları kullanılmıştır. O da zaman zaman onun resimlerinde bir granüler doku vermek için boya ile kum karıştırılır.

Bu süre onları zenginleştiren, tüm elemanlar kullandığı Kandinsky önceki çalışmalarının bir sentezi karşılık gelir. 1936 ve 1939 yılında son iki büyük kompozisyonlar, o yıllar için üretilmiş olmasaydı ayrıntılı tuvaller türü. Boyalı Kompozisyon IX derece, kimin merkez formu anne karnında embriyonun izlenimi veren güçlü köşegenleri tezat vardır. Renkler ve renkli bantların Küçük kareler siyah arka plan üzerinde Kompozisyon X yıldızı parçaları (veya filamentler esrarengiz iken), hiyeroglif pastel tonlar ile tuval sol üst köşesinde yüzer gibi görünüyor büyük bir kestane kütlesi kapsar. Belirli dokunuşları daha ayrık ve örtülü iken Kandinsky çalışmasında bazı özellikleri, ortada, onlar eserleri ile bunların bağlantı derinleştirmek isteyenler için sadece giderek kendilerini açığa [ kaynak belirtilmeli ] . Onun formları (o ustaca uyum ve yerleştirilmiş olan) gözlemcinin ruh ile rezonansa amaçlanmıştır.

Sanat Kandinsky Anlayışı

Peygamber olarak Sanatçı

O Yazma "müzik yüce öğretmen," Kandinsky onun on yılı ilk yedi girişti Kompozisyonlar . İlk üç adam sanatçı ve arkadaşı tarafından çekilen siyah-beyaz fotoğraflar, yalnızca hayatta Gabriele Munter . Çalışmaları, skeçler ve doğaçlamalar (özellikle de mevcut olmakla birlikte Kompozisyon II ), bir Nazi baskını Bauhaus 1930'larda Kandinsky ilk üç müsadere sonuçlandı . Kompozisyonlar Onlar "Devlet destekli sergi sergilendi Dejenere Sanat "ve ardından yok (eserleri ile birlikte Paul Klee , Franz Marc ve diğer modern sanatçılar).

Etkilenerek teosofisi ve gelen New Age algısı, Kandinsky ilk yedi arasında ortak bir tema kompozisyonları olan kıyametin (bildiğimiz dünyanın sonu). , Kitabında "peygamber olarak sanatçı" Yazma Sanatı yılında Manevi ilgili Kandinsky, hemen I. Dünya Savaşı bireysel ve toplumsal gerçeklik değiştirecek bir gelecek tufan gösteren önceki yıllarda resim oluşturulur. Bir Yükseltilmiş Ortodoks Hıristiyan , Kandinsky Yahudi ve Hıristiyan hikayeleri üzerine çekti Nuh'un Gemisi , Jonah ve balina, İsa'nın dirilişi , Mahşerin dört atlısı içinde Vahiy kitabı , Rus halk masalları ve ölüm ve yeniden doğuş ortak mitolojik deneyimleri. Ölüm-yeniden doğum ve yıkım-yaratılış arketipleri sembolleri o ön in yakın hissettim gibi bir anlatı olarak bu hikayeleri herhangi birini canlandırmaya çalışırken asla, onların peçeli imgelem kullanılan I. Dünya Savaşı dünya.

O belirtildiği gibi Sanatta Ruhsal İlişkin (aşağıya bakınız), Kandinsky "iç gereklilik" adlı sanat yaratmak otantik bir sanatçı yukarı hareket eden piramidin ucunda yaşıyor olduğunu hissettim. Bu ilerleyen piramit nüfuz ve geleceğe ilerlemektedir. Garip ya düşünülemez dün bugün olağan nedir idi; ne avangart ortak bilgi yarın (ve yalnızca birkaç tarafından anlaşılır) bugün edilir. Sanatçı-peygamber modern yeni keşifler yapmak ve yarının gerçeği ushering, piramidin tepesinde tek başına durur. Kandinsky son bilimsel gelişmeleri görerek ve dünyanın yaşayan radikal yeni yollar katkıda bulunmuştu modern sanatçıların gelişmeler farkındaydı.

Kompozisyon IV ve daha sonra resimlerinde öncelikle izleyici ve sanatçı bir manevi rezonans çağrıştıran ilgileniyorlar. Su (tarafından kıyametin onun resim gibi Kompozisyon VI ), Kandinsky çağdaş açısından (bir çaresizlik duygusu, telaş, aciliyet ve konfüzyon ile) dönüfltürerek bu epik mitler yaşandığı durum görüntüleyici koyar. Viewer-painting-artist/prophet Bu manevi birliğin kelime ve resimlerin sınırları içinde tarif edilebilir.

Sanat ve Ruhsal Teorisyeni

 

Kompozisyon VI (1913)

As Der Blaue Reiter Almanak denemeler ve besteci kuramsallaştırmadan Arnold Schönberg göstermektedir Kandinsky, aynı zamanda duyular ve zihin (hem kullanılabilir olarak sanatçı ve izleyici arasındaki birliğin ifade sinestezi ). Sesleri ve o boyalı olarak akorları İşitme, Kandinsky (örneğin), sarı orta renk olduğunu teorize C , ve renk kombinasyonları bu titreşim frekansları üretir; siyah kapanma rengidir, ve mutlaka sonunda, bir arsız trompette bir piyano üzerinde oynanan akorları benzer. Kandinsky da geometrik şekiller ve bunların arasında bir teori ilişkileri-iddia daire en sakin şekli ve insan ruh temsil eder, örneğin, geliştirilmiştir. Bu teoriler açıklanmıştır Point ve Düzlem Line (bkz. aşağıda).

Çalışmalar sırasında Kandinsky için hazırlık yapılan Kompozisyon IV, o bir resim üzerinde çalışırken yorgun oldu ve bir yürüyüşe çıktım. Dışarı iken, Gabriele Munter onun stüdyo tidied ve yanlışlıkla kendi tarafında onun tuval döndü. Tuval dönen ve görünce (ancak henüz tanımıyor) Kandinsky dizlerinin düştü ve ağlamaya başladı, o güne kadar gördüğü en güzel boyama olduğunu söyleyerek. O eki bir nesneye serbest olmuştu. O ilk Monet'nin inceledikleri gibi zaman Tınazlar , deneyim hayatını değiştirecek. [ kaynak belirtilmeli ]

Bavyera sırasında Munter ile başka bir bölüm olarak soyut dışavurumcu yaş, Kandinsky onun üzerinde çalışıyordu Kompozisyon VI . Çalışma ve hazırlık yaklaşık altı ay itibaren, o anda bir sel, vaftiz, yıkım ve yeniden doğuş uyandırmak için iş amacı vardı. Bir duvar boyutlu ahşap panel üzerine çalışmaları özetleyen sonra bloke oldu ve üzerine gidemedim. Munter onun akıl içinde sıkışıp ve resmin gerçek nesneye erişen olmadığını söyledim. O o sadece kelimeyi tekrarlamak önerdi uberflut ("tufan" ya da "taşkın") ve onun ses ziyade anlam odaklanmak. Bir mantra gibi, Kandinsky boyalı ve üç günlük bir sürede anıtsal çalışmaları tamamlanmış bu kelimeyi tekrarlamak.

Art Teorik Yazılar

Form ve renklere Kandinsky analizler basit değildir, keyfi bir fikir-dernekler ancak ressamın içsel deneyim kaynaklanabilir. O oluştururken yıl geçirdi soyut yorulmadan renk duygusu üzerine etkileri belirterek, kendi resim ve diğer sanatçıların bu gözlem, form ve renklerle çalışma, sensorially zengin tablolar. Bu öznel bir deneyim herkes yapmak değil, bilimsel, objektif gözlemler ancak Fransız filozof ne iç, öznel olanları, can şeydir Michel Henry "mutlak öznellik" veya "mutlak çağırır fenomenolojik hayat "

Sanat Ruhsal ilgili

1911 yılında yayınlanan, Kandinsky kitabı karşılaştırır manevi bir insanlığın yaşam piramidi -sanatçının eserleri ile doruk başkalarına yol için bir misyonu vardır. Piramidin noktası o birkaç büyük sanatçı olduğunu. Bu ilerleyen ve bazen hareketsiz görünse bile yavaş yavaş artan, manevi bir piramit olduğunu. Çökmekte dönemlerinde, ruhun piramidin dibine batar; insanlığın manevi güçleri görmezden, sadece dış başarı için arar.

Biz bir incelik yediğimiz zaman neşeli bir izlenim benzer renk, güzellik tarafından charmed göz tamamen fiziksel etkisi: ressamın paleti Renkler bir çift etkili çağrıştırıyor. Bu etki, ruh ya da bir "iç rezonans"-a renk ruh kendisi değdiği ruhsal etkisi bir titreşim neden olan, ancak, daha derin olabilir.

"İç gereklilik" Kandinsky, sanat ve formların ve renklerin uyum kuruluş ilkesi vardır. O insan ruh ile form verimli temas ilkesi olarak tanımlar. Her formda başka biri tarafından bir yüzeyin sınırlandırılması değil, bu dikkatle bakar birini üreten etkisi içsel bir içerik sahiptir. Bu içsel zorunluluk sınırsız özgürlüğe sanatçının hakkıdır, ancak zorunluluk üzerine kurulmuş değilse bu özgürlük lisans olur. Sanat bu özerk bir yaşam elde hangi aracılığıyla bir gizemli, mistik bir şekilde sanatçının iç gerekliliği doğmuştur, bu manevi bir nefes tarafından canlandırılan, bağımsız bir konu haline gelir.

Belirgin özellikleri biz izole bir baktığınızda görebilirsiniz renk ve tek başına hareket edelim; bir tarafta renk tonu sıcaklık veya soğukluk, ve diğer tarafta bu sesi netliği veya bilinmezlik olduğunu. Sarı ve mavi formu ilk büyük, dinamik kontrast, Sıcaklık sarı eğilimi ve soğukluk mavi doğru bir eğilim vardır. Sarı bir sahip eksantrik hareketi ve mavi bir eşmerkezli hareketi, bir sarı yüzey mavi bir yüzeye uzaklaşmaya görünüyor ise, bize daha yakın taşımak gibi görünüyor. Sarı olan şiddetin acı ve agresif olabilir tipik karasal bir renktir. Mavi derin sakin çağrıştıran, bir gök renktir. Mavi ve sarı verimlerinin kombinasyonu hareketsizlik ve yeşil sakin, toplam.

Berraklık beyaza doğru bir eğilim olduğunu ve bilinmezlik siyah doğru bir eğilim vardır. Statik Beyaz ve siyah formu ikinci büyük kontrast. Beyaz olasılık dolu bir derin, mutlak bir sessizlik vardır. Siyah olasılığı, umut olmadan sonsuz bir sessizlik olmadan hiçlik ve ölümle karşılık gelir. Herhangi bir başka rengi komşularına güçlü çınlıyor. Siyah ile beyaz arasında karıştırma hiçbir etkin güce sahip olan ve tonalite yeşil yakın olduğunu gri, yol açar. Gri umut olmadan hareketsizlik karşılık; karanlık olduğunda onu aydınlatır zaman biraz umut kazanmak, umutsuzluğa eğilimindedir.

Kırmızı canlı ve heyecanlı, sıcak bir renktir, bu, kendi içinde bir hareket güçlü olduğunu. Siyah ile karıştırıldığında kahverengi, sert bir rengi olur. Sarı ile karıştırıldığında, sıcaklığını kazanır ve çevresi hakkında bir ışınlama hareketi verir turuncu, olur. Kırmızı mavi ile karıştırılır zaman serin bir kırmızı olan, mor olmak adam uzaklaşır. Dördüncü Kırmızı ve yeşil formu üçüncü büyük kontrast, ve turuncu ve mor.

Nokta ve Düzlem için Hat

Onun yazılarında, Kandinsky her resim-makyaj geometrik elemanların analiz noktası ve hat. O fiziksel destek ve sanatçı çizer veya boyar hangi malzeme yüzey olarak adlandırılan temel düzlem veya BP. O, objektif olarak bunları analiz, ancak gözlemci üzerindeki iç etki bakış açısından değil.

Bir nokta tuval üzerinde sanatçının koymak renkli küçük bir parçasıdır. Bu geometrik bir nokta ne de bir matematiksel soyutlama ne değil, uzantısı, form ve renk. Bu form, bir kare, bir üçgen, bir daire, bir yıldız ya da daha karmaşık bir şey olabilir. Noktası temel düzlem üzerindeki yerleşim göre, farklı tonalite alacak, en kısa şeklidir ama. Bu izole veya diğer noktalar ya da çizgiler ile rezonansa olabilir.

Bir çizgi, belirli bir yönde uygulanan bir kuvvetin ürünüdür: kuvvet sanatçının kalem veya fırça üzerine binebilecek. A: üretilmiş lineer formlar çeşitli tiplerde olabilir, düz , bir tek bir yönde uygulanan eşsiz bir kuvvet ile ortaya çıkmaktadır hattı, açısal çizgi, farklı yönlerde kuvvetler iki art arda ya da kaynaklanan kavisli (ya da dalga benzeri ) eşzamanlı olarak hareket eden iki kuvvet etkisi tarafından üretilen hattı. Bir düzlem yoğunlaşma (uçlarından biri etrafında döndürülmüş bir hat dan) ile elde edilebilir.

Bir çizgi tarafından üretilen öznel etkisi yönünü bağlıdır: Bir yatay çizgi adam duruyor ve hareket dayandığı zemin karşılık gelmektedir; siyah veya mavi benzer bir karanlık ve soğuk affektif makamı sahiptir. Bir dikey satır yüksekliği ile gelir ve hiçbir destek sunar; beyaz ve sarı yakın bir aydınlık, sıcak makamı sahiptir. Bir çapraz yatay veya dikey doğru olan eğimine göre, bir daha-veya-daha az sıcak (veya soğuk) makamı sahiptir.

Düz bir çizgi üreten biri olarak, engel olmadan, kendisini dağıtır bir güçle karşılık lirizm ; birbirlerine formu (ya da kızdır) karşı çeşitli güçler dram . Açı açısal çizgi oluşturduğu da bir dik açı için sıcak ve soğuk ve bir geniş açı (bir daire) için mavi benzer bir açı (üçgen), için sarı ve kırmızı benzer yakın bir iç ses dolgunluğu var (kare).

Temel düzlem, genel dikdörtgen veya kare vardır. Bu nedenle, onu sınırlandırmak ve duyuşsal makamı iletişim, boyama destekleyen özerk bir varlık olarak tanımlayan yatay ve dikey çizgiler oluşur. Düşeyleri dikey bir sakin, sıcak bir makamı vermek ise temel düzlem bir sakin, soğuk makamı verilmesi: Bu makamı yatay ve dikey çizgilerden oluşan göreli önemi tarafından belirlenir. Sanatçı yaptığı işi vermek istediği makamı göre seçer tuval biçimi ve boyutları, iç etkisi sezgi. Kandinsky sanatçı "döller" hangi temel düzlem yaşayan bir varlık olarak kabul ve "nefes" hissediyor.

Temel düzlem her bölümü etkili bir renge sahiptir, bu da üzerinde hazırlanacak olan resim elemanlarının tonalite etkiler ve tuval üzerinde yan yana ortaya çıkan bileşim zenginliğini katkıda bulunur. Yukarıda ise temel düzlemin, gevşeklik ve hafiflik karşılık aşağıda yoğuşma ve ağırlık çağrıştırıyor. Ressamın işi sadece bir rasgele sürecin etkisi, ama otantik çalışma meyve ve iç güzelliği yönelik bir çabanın sonucu değildir resimler üretmek için bu etkileri dinlemek ve bilmektir.

 

Resimler
Alfred Gockel 1952
Alfred Gockel 1952
Alfred Gockel 1952
Alfred Gockel 1952
Alfred Gockel 1952
Alfred Gockel 1952
© Tüm hakları tablo.net.tr sitesine aittir
Web Tasarım Garantimedya